Sunday, July 15, 2007

 

Podcasting aku

Aku dah tahu pasal podcasting ni dari tahun lepas lagi. Bila IPhone keluar, aku teringatlah kat podcasting. Kalau sapa-sapa tak tahu pasal podcasting ni, dia lebih kurang macam 'video recorder zaman dulu'. Sebagai contoh, kalau kita nak dengar satu satu rancangan dalam radio especially pukul 3 pagi. Kita set time rancangan tersebut untuk recording, besoknya kita boleh dengar. Dan kalau ada iPod tu boleh copy file dan save. Tu masa awal-awal dulu...sekarang ni kalau radio station tu dah buat URL bagi podcastingnya, bagi rancangan yang terpilih, lagi senang copy ke id .xml, masuk dalam itune. Bila-bila kita boleh dengar.

Kat Malaysia setakat ini aku tak jumpa lagi radio yang aktif guna podcasting ni, cuma klfm. Dan kedua-dua podcasting iaitu rancangan zikrah dan infoict aku suka dengar.

Image Hosted by ImageShack.us

PODCAST - a radio programme-style show which can be downloaded from the internet and transferred to an MP3 player

Comments:
HAHa - I just did a routine google on my name and I found you and your wife's blog/fotopage! excelsior!

Looks like i have to link la to your pages! btw - really good job on the blogs, nanti ada masa sambung baca lagi

Ezal
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?