Tuesday, July 03, 2007

 

Pesta Buku Bulan April Lepas

Sedang aku dok sort gambar-gambar digital yang di ambil pada tahun ini, terpandanglah aku gambar-gamabr digital yang di ambil sempena book fair yang lepas. Pada kebiasaannya kalau aku pergi satu-satu exhibition, aku akan tengok perkara-perkara baru dan terkini. Last year book fair ada buat interview untuk carimk part time writer....so aku ingat nak mencubalah tahun ni kalau ada lagi interview macam tu, tapi tahun ni tak ada lah pulak.....

Anyway, perkara baru yang aku tengok dalam Book Fair kali ini

1. Software untuk 'Voice Recognition' namanya Talk It Type It. Aku dapat CD percuma sebab beli magazine computers. Software ni agak canggih sebab dah tak payah type kat keyboard dah. Just cakap kat speaker, lepas tu software ni akan tuype untuk kita. Maka aku ingat nak guna untuk blog aku ni....tapi software tu tak berapa menjadi....kalau nak tahu lebih lanjut sila ke website http://www.download.com/TalkItTypeIt/3000-7239_4-10395699.html

2. Kita dah boleh buat buku sendiri atau dikenali E-Book...tulis sendiri, edit sendiri, grafic sendiri, semuanya sendiri. Lepas tu boleh jual dan dapat royalti....Disebabkan aku banyak bertanya tentang perkara ni, aku dapatlah CD, buku, magazine dan lain-lain percuma. Aku bagi cadangan kat diaorang supaya approach bloggers, sebab ada bloggers yang nak jual tulisannya kat orang ramai. Aku pun bagi 5 contoh bloggers unuk diaorang contact.
untuk maklumat lanjut sila ke www.spotbit.com


3. Komik malaysia dah tahap international......menarik minat ku....KLP

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?