Sunday, February 25, 2007

 

Peminat camera , jom kita lawan Malaysia @ 50

Pertandingan photography Malaysia @50 sempena meraikan kemerdekaan Malaysia untuk 50 tahun diadakan. Aku dok fikir macam mana nak tarik perhatian penganjur. Anyway ini adalah antara gambar 5 terbaik ku untuk dihantar bg pertandingan tersebut...aku memilih tugu negara ini sebab dah lama orang lupakan tugu ni, mungkin sebab ia patung. Tapi simbolik kepada tugu ini ialah mengingati perjuangan askar terdahulu yang menyambung nyawa untuk kebahagian anak cucunya. Persoalan sudah kita memainkan peranan mereka yang terdahulu ?

aku nak masuk pertandingan

Comments:
tugu negara tu ada unsur 'syirik', bahaya tu ... Mengadakan Tugu Negara dan melakukan amalan-amalan di hadapan Tugu Negara pada Hari Pahlawan itu telahpun ada fatwa Mufti (Mufti yang di bayar gaji oleh kerajaan) yang sehingga hariini kekal sebagai fatwa, bahawa amalan itu adalah amalan syirik. Haram dan wajib diberhentikan segera. Sila rujuk Majlis Fatwa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan.
 
bukan setakat amalan, tapi tugu itu juga pun sebenarnya tak bolehkan....kalau kita tengok perjuangan Islam, tiada ada satu tugu pun dibina untuk memperingati perjuangan Islam...
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?