Sunday, December 03, 2006

 

Aku dan Komuter



Takku sangka yang aku akan naik komuter ke tempat kerja seperti yang aku angan-angan satu ketika dulu. Ini kerana aku dah tukar lokasi tempat kerja ku.

Advantage aku naik komuter ni

1.Kos transporatation aku semakin berkurangan sebab penggunaan minyak yang kurang, tak payah bayar tol dan tak payah bayar parking.
2.Tak penat, sebab bawak kereta ni sebenarnya penat gila dan stress - kadangkala aku dapat tidur jap dalam komuter.
3. Exercise kaki ku,oleh kerana aku naik tren so kena banyak jalan, so bersenamlah jugak aku ni,

Disadvantage

1.Komuter ni kadangkala ada problem, dalam masa 5 hari aku try last week, 2 hari spoilt
2.Kadangkala - Sesak giler - terpaksa berhimpit-himpitan
3. Pick pocket yang kena diawasi

Anyway tips untuk dapat kerusi dalam komuter daripada analisa yang dibuat :

1, Naik gerabak yang hujung samaada paling depan atau paling belakang - ini sebab daripada pemerhatian aku, ramai pengguna komuter yang bila menunggu komuter suka tunggu kat tengah daripada kat gerabak hujung, aku pun tak faham kenapa > mungkin selasa dok kat gerabak tengah

2. Bila masuk jer terus pergi kat ruang tengah jangan dok kat tepi pintu, sebab kalau berdiri kat tengah atau diantara seat kiri dan kanan, kemungkinan besar salah seorang akan bangun di stesen yang seterusnya. So apalagi terus duduk ler

PESANAN : Jika ada nampak orang tua, mengandung, disable - bagi tempat duduk jangan buat tak reti aje

Comments:
memang relaks naik komuter ni, cumanya kalau dapat sit yang terbalik arah dengan arah tuju komuter .. pening kepalaaaaa ...
 
hahahahaha sorry aku nak tergelak dgn JHM kita ni pening kepala sebab disorong terbalik. You'll get used to it my man.
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?