Monday, December 25, 2006

 

Akhirnya pokok anggur Isteriku berbuah juga

Masa mula-mula aku pindah ke Saujana Utama, aku memang start berjinak-jinak dengan berkebun dan bercucuk tanam, memang seronok aktiviti ini sehinggakan setiap weekend aku dan isteriku akan berpeluh-peluh mengerjakan tanah di tepi rumah ku. Bagi menyemarakkan aktiviti kami, kami pun join egroup tanaman-tanaman – tamanflora, gathering-gathering pencinta-pencinta pokok, exhibition dan lain-lain lagi

Satu cabaran yang paling menarik sepanjang kami berjinak-jinak dengan tanam-tanaman ini ialah perlumbaan penanaman pokok anggur di rumah, sehingga pihak penganjur mendapatkan khidmat nasihat Dr Anggur Malaysia, dan aku masih ingat lagi dia berkata terdapat18 species anggur yang dapat ditanam di Malaysia. Kami pun berminat untuk mencuba, tapi apakan daya, kami seumpama kalah dalam perjuangan, bila mengetahui pokok anggur kekawan yang lain berjaya mengeluarkan bawah.

Kami pasrah dan aku mengandaikan pokok anggur kami mandul, hehehe

Tiba-tiba lebih dua tahun kemudian ……………………….




Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?