Sunday, October 15, 2006

 

Salasilah Keluarga - Satu persoalan kpd JPN

Malam semalam berbuka puasa dengan ayah dan adik beradik kami dan saya keluarkan isu 'surname', dan yang menariknya ayah saya beritahu pada tahun dulu sudah ada cadangan kepada Jabatan Pendaftaran Negara supaya nama orang Melayu ni ada surname, macam nama pak arab ataupun orang-orang cina. Tapi kata ayahku kemungkinannya cadangan tersebut di tolak. Jika ada susur galur/salasilah keluarga dalam rekod jabatan pendaftaran kan senang, tak payah saya cari-cari lagi saudara-mara ku yang jauh-jauh. Semuanya ada di jabatan pendaftaran.

PERSOALANNYA KENAPA ?

aku pun dah pergi laman web Jabatan Pendaftaran Negara - http://www.jpn.gov.my/main.htm tapi tak ada apa yang boleh membantu ?

Aku rasa ni mesti ada hubungkait dengan politik dan pengundi hantu ???? hahahahahaha

aku pun terus mencadangkannya dalam website jabatan pendaftaran negara, sebab bagi saya yakin banyak perkara yang boleh diselesaikan jika ada maklumat tersebut

Comments:
It will be good if we can introduce it to our society. Having the surname will indeed be a good start in enhancing "JATIDIRI" among Malays for we will know who we are, our roots and all.
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?