Sunday, August 06, 2006

 

Bermain layang-layang d petang Sabtu 05.08.2006

Memenuhi janjiku pada anak-anak untuk bermain layang-layang kat selayang aku tunaikan semalam, dulu dah pernah pergi sekali, tapi lepas tu tak pergi pasal bapak jem kau nak ke sana, since MRR dah ok, so aku bawaklah dia main layang-layang. Terkenang masa aku sekolah dulu, masa sukan sekolah ada pertandingan wau, aku mewakili rumahku, masa practise ok, masa lawan tak naik pulak, gasak jatuh jerrrr...aaku carik gambar wau yang aku buat bersama kawanku malek dulu, tapi tak jumpa pulak pasal nak tunjuk kat anak ku....


Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

Comments:
Wooo...layang2 atau wau ni memang aku minat gila2 aku punya passion utk main layang2 sejak zaman budak2 lagi...

1. Zaman kanak2 :
- memang aku minat dari masa aku tadika lagi..kat kampung aku pun ramai yg main wau ni...
masa darjah 2..masa kat kedai bapak aku..ada wau yang terputus tali dari kampung berdekatan jatuh betul2 depan kedai bapak aku..aku ambik wau tersebut....dan itu lah first time aku modified wau tu dari wau kucing jadi wau daun, tak nak bagi tuan asal dia kenal. Semenjak itu aku jadi terer buat wau sendiri dan wau yang paling besar aku buat ialah sepanjang kereta toyota GL bapak aku..
Masa musim main wau aku ada wau bulan yang amat besar dab berbunyi(baung),,.masa sekolah petang biasanya aku akan naikkan wau pada waktu pagi..dan wau itu diturunkan bila balik sekolah..sometime aku tinggal wau bulan tu overnight...

2. Masa kat kampus...aku and my geng anjur Pesta wau kat ITM S alam..Tapi wau mesti berbentuk 3d...ini utk menguji kreativiti student2 kat ITM...banyak school yg masuk masa tu..dari School Of architecture, art & design dan 4-5 school yang hantar wakil....sempat 2 kali pertandingan je..lepas tu dah tak de..sekarang ni aku tak sure...tapi budak2 sekarang tak suka main2 wau lagi....

sekarang dah tak de masa lagi...but I'm really hate new type of kite which is imported from China..tak ada seni...
 
budak2 aku memang suka main lelayang.. aku pun giler gak, dulu
arwah atok aku kat Kedah yg pandai buat, sekarang dah tak dak sapa dah... aku pun tak dapat seni tu dari dia..

tapi kalau ada kesempatan aku & the boys gi main lelayang kat tapak balai belakang rumah kita tuh...
 
Kat mana tu? Aku nak bawa anak2 main gak...
 
actually kat taman metropolitan, puchong. Senang sahaja nak pergi

dari sg buloh naik MRR 2 ke arah kepong/selayang sehingga flyover yang terkahir, kemudian turun flyover. Dari situ lebih kurang 1/2 kilometer, Taman Metropolitan terletak di sebelah kanan. Kalau dah sampai area tu, memang dah nampak layang-layang. Tapi kita kena teruslagi untuk buat u turn, kerana kat situ ada road divider. Senang sahaja - selamat mencuba
 
Actuallynya bukan Taman Metropolitan Puchong, tapi Taman Metropolitan Kepong. Harap maklum.
 
oh betull ler, silap. harap maklum. ianya kat keponh bukan puchong
 
Looking for information and found it at this great site... » »
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?