Tuesday, July 18, 2006

 

Memo untuk Mimosa

Tiba-tiba aku tertarik tentang tulisan Mimosa yang sentiasa memberi komen yang menarik dalam blog ku.BOLEH KITA BERKENALAN ? Pertama aku ingin minta maaf pada kau jika aku tersikit kasar, sebab aku ni memang dilahirkan begini. Walaubagaimanapun semuanya terpulang kepada individu itu sendiri. Berbalik kepada sejarah dan politik, kalaulah 26 juta rakyat Malaysia berfikiran macam Mimosa kan senang Malaysia, baca dan faham dan menghayatinya. Tahniah.

Tentang arah tuju politik saya. Jawapan :
Sejarah merupakan inspirasiku bagi memahami perkara lalu untuk menjadi pemandu kepada masa depan. Aku memang mengetahui tentang kesultanan melayu melaka, portugis, belanda, jepun, bintang 3, inggeris, malayan union, syed sheikh al hadi, syed sheikh tahir jalaludin,tok janggut, datok bahaman, jww birch, lord reid, parti melaya merdeka, angkatan pemuda insaf, parti negara, hizbul muslimin, kemedekaan, zaaba, 13 mei, singapura keluar malaysia, UMNO, PAS, DAP. Bagi aku sejarah memberi peluang kepada ku untuk menjadi seorang yang merdeka, dan dapat hidup dengan aman dan tenang dan dapat belajar di universiti dan mempunyai pekerjaan bagi menyara anak bini aku dengan KEHENDAK ALLAH.
Dan aku mempunyai TANGGUNGJAWAB yang BESAR bagi meneruskan politik tanah air untuk menyenangkan dan mengembirakan ANAK, CUCU, CICIT, PIUT aku di masa hadapan. Semua ini bagi memastikan ANAK, CUCU, CICIT, PIUT tidak akan menjadi melarat, tak ada pekerjaan, tak kenal apa itu Islam, melayu macam orang putih dll.

THIS MY TIME, MY PAYBACK TIME, MY PAYBACK TIME NOT ONLY TO MY GREAT GREAT GREAT GRANDFATHER BUT ULTIMATELY TO ALLAH SWT.
Aku memang mempunyai arah tuju yang jelas dan faham tentang politik yang sedang berlaku dan akan datang InsyaAllah.

PERJUANGAN BELUM SELESAI

Sekian, terima kasih.

p/s ingatlah orang dulu dan membuat jalan untuk kita, kita ada sekarang untuk memastikan jalan itu adalah jalan yang kuat dan jalan yang lurus.

Comments:
aku lagi...bosan ke? jgn cepat bosan...aku?..sekali mula tulis susah nak berhenti.

Mengapa perlu mudah berpuashati tentang seseorang yg belum dikenali...kerna dirasakan memahami tulisan anda...menghukum seluruh rakyat M'sia...faham ke?..kita hidup biarlah berfikiran positif walau apapun pendapat mereka...always think positif to create more beutiful athmosphere....tentu ada hikmahnya.
 
Saudara,

Nak Berkenalan dengan saya? Saya bukan ahli politik atau cendiakiawan. Saya sekadar seorang rakyat malaysia yg. masih lagi belajar dari persekitaran dan pengalaman orang lain. Politik bukan lah minat utama saya tetapi saya berpendapat suka atau tidak kena juga ambil tahu. Dan sekiranya saudara yakin arah tuju politik saudara, teruskanlah perjuangan.

Kepada anonympus,
Tuhan telah jadikan manusia sememangnya tidak ada yg. sependapat dan bersetuju antara satu sama lain. Itulah indahnya ciptaan-Nya.Teruskanlah menulis kepelbagaian dimensi pendapat anda.

Terima kasih.
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?