Wednesday, July 19, 2006

 

Memo 2 untuk Mimosa atau pun anynomous

Soalan pertama.

Bosan ke dengan saya ?

Jawapan : Memang membosankan
Bagi perpektif saya anda memang sungguh membosankan, sebab tak response dari apa yang saya utarakan, saya lebih gemar kalau ada response yang kita boleh kongsi bersama. Ilmu yang kita sama-sama gunakan.
Mungkin salah saya jugak sebab saya seronok berinteraksi dengan mereka yang tidak emosional, facts, jokes, lapang dada bila mendengar pandangan lain.
Bayangkan baru-baru saya naik teksi tetiba pemandu teksi tu tanya saya macam mana Cina boleh berjaya, saya pun jawab itu, ini, bla,bla. Lepas tu dia pun jawab, bagi dia, sebagai bekas mekanik, kejayaan Cina kerana mempunyai persatuan-persatuan pemborong, peruncit, in fact tawkey-tawkey pun ada persatuan yang akan membantu peniaga-peniaga cina yang kecil dan yang mempunyai masalah. Ini pandangan orang yang berada dalam usaha mencari makan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Cara beliau memberi response membuat saya tertarik untuk bebicara dengan lebih panjang.
Jadi jika tiba-tiba ada orang yang tak dikenali cuba bagi komen tapi tak ada alternatif dari komen yang diberi memang membosankan

Soalan kedua.

Mengapa perlu berpuas hati dengan orang yang baru dikenali ?

Jawapan : Macam mana nak puas hati kalau nak berkenalan tapi pakai anonymous
Sebagai contoh : cuba try kalau awak nak makan tutup mata, cubalah sekali sekala....


Soalan ketiga.

kerna dirasakan memahami tulisan anda...menghukum seluruh rakyat M'sia...faham ke?

Jawapan : Tak faham langsung statement ni.
Tapi macam mana pun bila cakap pasal hukum, yang salah memang patut dihukum ataupun terhukum dengan sendirinya. Sebagai contoh : bawak kereta laju, tak payah dihukum, kalau accident tu, tu lah hukumannya.
Rakyat malaysia tak payah dihukum, cuma jika rakyat malaysia silap percaturan maka kegagalan merupakan satu hukuman.


Soalan keempat

kita hidup biarlah berfikiran positif walau apapun pendapat mereka...always think positif to create more beutiful athmosphere....tentu ada hikmahnya.

Jawapan : Agree, adakah saya berfikiran negatif ? Dari dulu lagi saya cuba positif, mungkin masih belum berjaya kot. Kalau tidak tolong senaraikan yang negatif supaya saya boleh perbetulkan diri saya ini.

Sekian, sehingga berjumpa lagi, kalau nak lagi best ajak kawan-kawan awak, kawan kepada kawan-kawan awak, kawan kepada kawan-kawan awak punya kawan, kawan-kawan kepada kawan-kawan awak bertandang ke blog saya untuk beramah mesra.

Comments:
Are you waiting for me?..nak berkenalan?..kenapa cepat sangat nak berkenalan?..kalau dah kenal tak ada kick la. To me very simple..biar jgn kenal sebab berbicara dlm alam maya itulah realitinya...and I don't want to know you also..biar kenal melalui tulisan, seronok kan? so you will be look forward to open yr blog everyday and always think what this people will write about u.

I have go thru yr comment about me...recpect yr comments...its me! Bila berbicara tak semesti nak kena beri option, my comments is to make you think!!!but it up to you to decide.

You want to know yr character...but I don't like to judge people but frm your writing I can see few characters but I give you one....you like to provoke people.

Are u look forwad my future comment?...wait & see.

The lone ranger.
 
Basically :

i. I do agree with anonymous.As for me, sometimes comment does help in stimulating our mind to think.

ii. I also not interested `to know' individual in the cyber world but willing to reserve my time to read, understand and digest ppl's writing.

Looking forward for the next entry.
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?