Sunday, July 09, 2006

 

Generasi sekarang tak faham sejarah

Aku tengok ramai geng-geng sebaya dengan aku tak faham sejarah, dah lah tak faham sejarah, tak nak ambik tahu pulak tu, aku lihat masyarakat malaysia akan terus melupakan asal usul mereka. Aku memang minat sejarah dari dulu lagi, dan sapa yang minat sejarah lah yang sekarang ni berkecimpung dengan politik sebab diaorang nilah faham apakah perjuangan yang belum selesai dan perlu di selesaikan. Di sini, aku ingin mempersoalkan adakah sejarah dilupai atau sejarah di sorok bagi kepentingan peribadi atau pun parti politik ?

Comments:
macam mana nak faham sejarah kalau byk fakta dah diseleweng oleh penjajah dan juga 'pewarisnya'...

p/s : ada juga yg menganggap Tok Janggut dan Mat Kilau tu pelampau kerana tak bersekongkol dgn orang putih...sama juga dgn sekarang sesiapa yg menyokong pembangkang adalah pengkhinat...kerana tak bersama arus perdana..Takbiirrrr!!!ALLAHUAKBAR!!!!
 
Sejarah?..wujudkah Hang Tuah & gang?..tak faham sejarah? tak faham yr statement...menyokong kerajaan sekarang faham sejarah dan sokong kebenaran tak faham sejarah...
 
To anynomous : sejarah merupakan kebenaran fakta, so sapa yang menipu kebenaran fakta dalam sejarah memang penipu, semudah ABC je, takkan faham.

jika jangan mudah di tipu tu je nasihat saya,
 
Kepada anonymous yang ini,

Saya rasa anda mungkin mempunyai pandangan tersendiri. Ada yg. `menarik' yg boleh dikongsi/atau ingin dikemukakan dlm bentuk ayat2 yg lebih tersusun dan jelas?
 
Keep up the good work » »
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?