Monday, June 20, 2005

 

Sg Buloh ke KLIA dengan tambang yang paling murah

Minggu lepas kawan saya ada cakap pasal tambang-tambang erl, lrt, komuter dan star. Dia kata ada macam tak kena je bila dia dok tengok brochure-brochure tambang. So hari ni tadi aku cuti, dan aku mula tengok tambang-tambang keretapi-keretaapi yang berlegar di Kuala Lumpur ni dalam website. Tengok punya tengok baru dapat jawapn nya :

Kos Murah

Sg Buloh – Bandar Tasik Selatan – RM 3.00
Bandar Tasik Selatan – Putra Jaya – RM 5.30
PutraJaya – KLIA – RM 6.20

Kos keseluruhan RM 14.50

Kebiasaan kalau saya naik komuter ke KLIA

Sg Buloh – KL sentral – RM 2.10
KL Sentral – KLIA – RM 35.00

Kos Keseluruhan – RM 37.10

Perbezaan RM 22.60.

Saya tak tahu betul ke idak ni, sebab hanya refer kat internet. Tak pernah cuba, sapa-sapa boleh confirm ?

website rujukan :
http://www.kliaekspres.com/web%2005%20a/transit/transit-fare.gif

dan


http://www.ktmb.com.my/fareadult.pdf

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?