Friday, June 10, 2005

 

Cara sihat bercuti hujung minggu – di petik dari MediExpress Buletin

1. Shopping makanan berkhasiat untuk disimpan untuk dimasak pada minggu hadapannya. Ini bagus supaya tak membazir, kalau kita beli banyak pun takut expired jer
2. Pastikan berpeluh – jogging, games, naik basikal – still looking for it
3. Jumpa kawan dan gelak kuat-kuat – alumni gathering, neigbourhood chat, jumpa kawan –kawan lama etc
4. Beribadah dengan keadaan yang paling tenang sebab masa ni lah tak ada apa yang nak dikejar. Masa ni lah nak gi surau dan berwirid lama-lama sikit serta bangun malam sembahyang- aku masih susah untuk bangun malam, baca Al-Quran, doa-doakan aku berjaya menghadapinya satu hari nanti
5. Perbetulkan masa tidur – sleep well – tidur cepat dan bangun cepat, tu yang aku tak faham, kalau masa kerja susah sangat nak bangun cepat, tapi masa cuti pukul 5 pun dah boleh bangun
6. Belajar bende yang baru – apa2 saja yang boleh dibelajar especially Do IT Your Self things – yang ni wife aku suka
7. Bermain dengan binatang kesayangan – kepada mereka yang ada binatang kesayangan ie kucing, ikan, burung, tapi aku tak ada, kadangkala aku bermain dengan tanaman di sekeliling rumahku
8. Kunjungi bengkel kesihatan – aku rasa tak perlu kot, tak pernah pergi ke this kind of workshop so far
9. Rehat and relax – tengok TV,
10. Belanja diri sendiri –makan, beli baju, tengok DVD secara aman
8 Jun 2005

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?