Saturday, May 07, 2005

 

Masjid India, Jalan TAR, MAYBANK, Campbell dan pemandu teksi

Jumaat 06 Mei 2005 - semalam

Kerja aku kat ofis selalunya sibuk hari Isnin dan Hari Jumaat pasal nak memastikan semua transaction betul dan tepat. Di sebabkan ada match Arsenal vs Liverpool ahad ni, aku bercadang nak beli jersey Arsenal. Diberitahu oleh kawanku kalau nak beli yang original ataupun ciplak, pergi je kat pertama ataupun campbell. So tanpa berlengah lagi aku ambik train LRT ke jalan Masjid Jamek. Sampai di situ masih awal lagi. Aku pun bertapak ke arah Masjid India. Baru aku teringat besok aku punya last day bayar credit card. Kali ini aku kena bayar banyak dekat RM 4,000.00 lebih pasal adik aku guna kredit card tempah pakej pelancongan ke Sabah tempohari thru internet. Lalu aku call Batman tanya besok bank bukak tak, dan diberitahu tutup. Alamak kalau nak keluar pakai ATM machine hanya RM 3,000 sahaja yang boleh, buku cek tak bawak pulak, kalau aku bayar RM 3,000, rugi interest kena bayar. So apa lagi, aku call sekali Batman, dan dia bagi some tips. Jam menunjuk pukul 12.50pm ketika itu. AKu pun pergilah Maybank kat dengan Mydin.
Jumpalah aku dengan helpdesk Maybank. Dengan berbagai solution yang diberikan. Aku memilih untuk menaikkan had keluaran cash aku sebanyak RM 5,000.00. Semuanya dibuat sendiri oleh ku dengan menggunakan ATM machine yang ada. Begitu canggih sekarang tak perlu jumpa kerani bank lagi. Semua self servis. Aku juga diberitahu bahawa kalau withdraw money lebih dari 5 kali kena RM0.50 sekali keluar. So aku kena behati-hati supaya tak kena charge. So aku kena keluar sebanyak 3 kali. Aku ada 2 kali lagi, kalau tidak terbang RM0.50. Tapi aku tak keluar sekarang takut hilang.
Aku pun pergi makan kat tepi jalan, lepas tu aku pun melangkah ke Masjid India yang telah lama ku tidak mengunjunginya. Last sekali aku pergi sembahyang Jumaat di situ adalah pada 1989. Banyak perubahan di Masjid India, dah bersih, wangi, cat cantik, jubin-jubin menarik menghiasi lantai dan dinding masjid. Khutbah diberi dalam bahasa Urdu, aku tidak memahaminya tetapi aku faham khatib membicarakan tentang Masalah Bidaah dari sebutan yang dilontarkannya. Kiri kanan ku adalah India Muslim, teringat Jejak Rasul 'Berlainan Wajah Satu Aqidah' Habis je sembahyang berpusu-pusu keluar, kurang berasak-asak untuk keluar berbanding dulu kerana pintu utama pun dah besar, ada pintu kedua untuk tujuan keluar.
Aku pun terus melangkah ke Campbell, sampai disitu banyak kedai sukan yang mempamerkan jersey Arsenal dan Liverpool yang akan berentap weekend ini. Rupanya sekarang kedai sukan pun mengikuti perkembangan bola sepak dunia. Berjayalah promosi bolasepak Eropah. Aku pun mula bertanya , original jersey Arsenal RM 79.00 kerana dah sampai yang baru punya design harga RM 289.00, huh mahalnya. Tapi dah habis dijual kerana extremenya peminat bola fanatik. Bukan setakat di Campbell tapi di pertama pun habis. Aku kalau ada pun tak berminat nak menghabiskan duit ku sebanyak RM 289 kerana sehelai jersey. So aku mulalah mencari-cari yang ciplak, akhirnya aku jumpa jersey tu di Pertama Komplek, Harga RM 30.00 je.
Image Hosted by ImageShack.us
Jam dah tunjuk 2.25 ptg. Apalagi aku pun carik teksi untuk balik ke pejabat ku.
Masuk je teksi, pemandu tu kata naik je, RM 3.00 pasal harga minyak dah naik dan bertanya kpdku kalau tak nak naik tak apa dia faham. Aku kata ok je pasal dah tak ada masa.
Dalam perjalanan sehingga sampai ke office , tak habis-habis pemandu teksi tu membelasah kerajaan sebab naik harga minyak. Ini menyebabkan aku ingin menulis dalam blog ku seterusnya 'JIKA AKU PERDANA MENTERI......'Dan diberitahu oleh pemandu teksi tu lagi bahawa minyak akan naik lagi lepas ni. Pening-pening.
Sampai office kul 2.50 ptg
kerja 2.50ptg - 5.30 ptg
ambik anak 5.30 ptg
pergi maybank [ambik duit pakai strategi tadi] dan citibank - [bayar hutang]
makan, sembahyang dan balik - 9.30 mlm
11.00 ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Comments:
Keep up the good work
» »
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?