Monday, May 23, 2005

 

Komputer aku ni kena virus ataupun spyware ni

8.43am. Sg Buloh. Aku rasa komputer aku ni kena virus atau spyware. Ingat nak tulis lagi pagi ini tapi kena berjaga-jaga sebab slow dan dah ada pop-up screen seperti window down, application terminated, fatal error, macam error message yang keluar ni. Call aku punya ICT advisor, balik kampung pulak lah dia. So setakat ni tak berani nak download dan upload. Aku rasa ni semalam aku tak tutup komputer, dan aku dimaklumkan bahawa kalau apa-apa ICT equipment kita ni wireless seperti WIFI, bluetooth, infrared, dah ada virus yang dibangunkan untuk merosakkan komputer kita, contohnya virus ni boleh jangkit dari komputer ke HP, HP ke komputer, HP ke organizer malahan HP ke HP melalui sms dan bluetooth. Ahh tak berani aku ni....

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?