Wednesday, May 18, 2005

 

14 belas hari lagi

Pada 1 June 2005 yang akan datang aku akan meninggal kerjaku sekarang ni kerana telah ditawarkan ke tempat kerja di anak syarikat yang lain dibawah syarikat yang sama. Diberitahu tempat kerja baru ini lebih mencabar dan problematic.Hopefully its ok. Farewell bash, gift [bag, baju, mug, colarpin] dan makan-makan dah 2 kali, sudah selesai. Alhamdullilah masa nak pindah nilah baru tahu aku ini ada tempat disisi kawan-kawan sekerjaku. Sesekali aku merasa sedih, tapi bila fikir balik tawaran tersebut agak menarik, aku menjadikannya satu lagi episod dalam hidupku.
Sepeninggalan aku ni, aku telah meninggalkan projek yang belum siap lagi agar dapat diteruskan oleh kawan-kawanku. Projek ini telah berjaya dijalankan selepas berbagai-bagai dugaan dan cabaran dalam meyakinkan pihak pengurusan untuk menerimanya. Disebabkan projek ini melibatkan3 jenis sistem iaitu SAP, Lotus Notes dan bank sistem yang mana kami sedang mencuba link kan antara satu sama lain, maka banyak fasa yang perlu dibuat dan 2 daripadanya dalam proses. Tapi yang menariknya fasa yang terakhir telah siap dulu dan digunakan oleh kakitangan syarikat bermula Dec 2004.Banyak email-email tahniah diterima dan cadangan lain untuk diperbaiki. Alhamdullilah. Cuma tinggal 2 fasa lagi yang pending.
Ini mengingatkan aku cerita Star Wars yang diarahkan oleh George Lucas yang mana 3 bahagian terakhirnya telah siap, dan 6 bahagian sebelumnya sedang dibuat tapi menggunakan teknology yang terkini. Dan pada email ini ditulis Star Wars dalam episod yang ketiga. Dan kalau Lucas tiada lagi beliau berharap episod untuk sambungan akan diteruskan oleh orang lain. Begitu juga denganku, aku akan meninggalkan tempatku ini, mungkin 2 fasa yang dalam pembentukan konsep akan diubah mengikut teknology terkini dan terbaru.
Aku masih ingat lagi 2 bulan lepas, senior manager memanggilku - 'I want to see u in smoking room at 3 oclock', aku hanya menggangukkan kepala kerana aku ingatkan nak kena marah. Tepat jam pukul 3, dia pun dengan rokoknya berkata kata ; I want to see u now. Sampai dalam bilik smoking room tu, dia pun berkata 'Congratulation , company XXX have called me and informed that you have been selected to join them starting June 2005, so what do you say ?" Aku pun jawab "Biar betul", Dia pun menjawab "You think i'm joking,?" Anyway, I have meeting after this, therefore you have to decide, if you dont want to go, just let me know asap, I can tell them that we have plan for you, and if you want to go, I cannot stop U since the position offered is good deal" Please think and see me tomorrow morning'
Besok pagi diringkaskan, " I'll take the challenge, i want to go'> my senior manager pun kata, you have decided, i dont have the right to stop you, well good luck, I'll make the arrangement.

Kepada semua kawan sekerjaku, aku berbanyak terima kasih bersamaku menrencanakan kerja bagi hasil yang terbaik dan terefisen.

14 days to go..........sayu,sedih dan pilu.......

Comments:
hey dude!!! whatever it is? congrats
 
Enjoyed a lot!
» »
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?